Klupski sponzori se vraćaju u Ligu prvaka?
Zagreb je jučer ugostio prvog operativca G-14, skupine najutjecajnijih, najboljih rukometnih klubova Europe, a to znači i svijeta. Iako dr. Gerd Butzek, Nijemac bjeloruskog podrijetla, ne voli da se ova udruga klubova naziva G-14:
-Previše se povezuje s nogometnom organizacijom G-14, a osim toga s vremenom se nadamo primati i nove članovepa nećemo ostati na brojci 14. Stoga smo preimenovani u Grupu rukometnih klubova – spomenut će dr. Butzek koji je u klupskim prostorijama Croatia osiguranja razgovarao s tamošnjim čelnicima Bartolom Kalebom i Zoranom Gopcem. Svrha posjeta : upoznavanje vodstva hrvatskog prvaka s odnosima EHF – Grupa rukometnih klubova, poglavito glede marketinških odnosa unutar Lige prvaka.
-Za razliku od IHF-a koji uopće ne želi kontaktirati s nama, ne priznaje nas, s EHF-om imamo dobre odnose. EHF priznaje da su klubovi partneri, suvlasnici marketinških prava Lige prvaka –u začetku će Butzek. – Mi moramo pratiti našu braću iz nogometa. Naime, nedavno se unutar UEFA-e povela rasprava u koju se uključila i Europska unija, tko ima pravo na vlasništvo u spomenutom natjecanju –UEFA ili klubovi. EU je odlučila službeno kako klubovi imaju pravo u najmanju ruku biti suvlasnici.
Problem je nastao zbog „velike udaljenosti„ između klubova i EHF-a. Poglavito u državama poput Njemačke i Španjolske, u kojima postoji i profesionalna liga, pa EHF u komunikaciji s klubovima mora ići prvo preko nacionalnog saveza , pa preko profesionalne lige. To je praktički značilo da klubovi uopće nisu predstavljeni EHF-u. Posebno poglavlje u odnosima Lige prvaka /EHF-a i klubova je marketing. Naime, EHF je inzistirao na isticanju isključivo sponzora EHF-a, što je pričinjavalo problem klubovima koji bi imali daleko veću koristod vlastitih sponzora. Zagreb je u tome sasvim konkretan primjer.
- Da, ali nije jedini. Veliki broj klubova ima osiguravajuće tvrtke za sponzore. Od Zagreba preko Kiela, Flensburga , konačno i EHF-a. Razumljivo je da klubovi zarađuju više novaca od pojedinog sponzora nego od EHF-a i sad je na nama da razriješimo taj problem. Mislimo kako bi trebali dobiti reklamni prostor za svoje sponzore – zaključio je Butzek.
(Sportske novosti)